11 June 2020

PKPP Ikut S.O.P?

     Alhamdulillah kini kita semua sudah boleh bekerja seperti biasa. Tetapi dengan syarat kita harus mengikut S.O.P yang telah di perintahkan oleh Kerajaan. Alhamdulillah syukur, ini menunjukkan bahawa rakyat negara kita semakin mengikut arahan dari kerajaan. Ini adalah salah satu perubahan terbesar, mungkin pelajaran bagi umat Islam untuk mengikut kehendak syariat Allah yang telah ditetapkan.
     Aku rasa, ini adalah latihan pertama umat Islam untuk kita semakin hari-semakin mengikut perintahNya. Jika kita lihat, bagaimana Sahabat dan Umat terdahulu mengikuti suruhan dari Baginda Nabi Muhmmad S.A.W. Mereka patuh arahan khalifah yang mengetuai Islam terdahulu. Ini adalah berita baik kepada seluruh Umat.

     Dikala masalah sedang melanda, aku ada produk baik punya untuk dikongsikan bersama. Harap-harap dapatlah beri sedikit manfaat untuk anda semua. Jus Durian Belanda keluaran Zaieys Global Resources adalah terbaik diminum setiap hari. Antara kebaikan Jus Durian Belanda ini ialah bermanfaat untuk jantung, untuk mencegah sakit saraf, ada vitamin C, Deuratik semulajadi, membunuh parasit di dalam badan, meningkatkan tenaga dan daya tahan, merawat ulser mulut, membantu merawat buasir serta keracunan makanan, dan mempunyai antioksidan yang tinggi. Untuk maklumat lanjut bolehlah whatsapp terus Puan Zai untuk memiliki minuman segar Jus Durian Belanda keluaran Zaieys Brand.

     Aku nak cakap panjang pun tidak tahu mahu menulis apa lagi. Aku harap kita semua dapat bersatu-padu untuk mendorong antara satu sama lain saudara seislam kita. Kita semua dianjurkan untuk saling melengkapi. Semoga ujian Covid-19 ini menjadi permulaan pertama kita sebagai umat Islam yang berwibawa dalam mengikut arahan Ketua Negara. Okaylah, jumpa lagi pada kartun strip seterusnya. Assalamualaikum

Ditulis Oleh :
Fix Ray

0 Komentar Berani:

Post a Comment