08 January 2022

      Muhammad Saufi Bin Abd. Ghani  26 (2022), dikenali sebagai Soufix (Sound Fix). Selaku ketua teknikal dalam Komik Biz yang mengurus hal-hal berkaitan kesan khas, suara latar, musik dan komposer lagu di dalam persembahan video atau animasi kami. Beliau adalah seorang Saya music producer, composer, audio designers,sound engineer. Dilahirkan di Melaka dan membesar di Melaka. Ketika usia beliau mencecah 18 tahun adalah bekas pelatih GIATMARA Kota Raja  dan bersama-sama Kartunis Ki To Sia dan Kartunis E-Bal berlajar di dalam satu pusat latihan yang sama dan di dalam kelas Multimedia Animasi 3D yang sama. 
    Soufix di suatu ketika dahulu juga membantu Kartunis Ki To Sia dalam menyiapkan task-task animasi dan beliaulah yang mewarnai kesan khas video-video animasi pendek. Suatu ketika dahulu beliau adalah DJ Remix Maker yang banyak melakukan bunyian-bunyian remix. Kini beliau telah memberanikan diri menceburi dalam mencipta nada sendiri. 

     Pada tahun 2020 yang lalu, pasukan Komik Biz Studio telah memasuki satu pertandingan Animasi Lagu Kanak-Kanak anjuran Animas, Dewan Buku Dan Pustaka dan KL Baca. Asbab lagu yang di komposer dan digubah oleh beliau. Pasukan kami telah memenangi saguhati sebanyak RM1000 dari pertandingan tersebut. Seramai enam orang ahli pasukan mengambil bahagian dalam pertandingan ini.


     Beliau adalah salah seorang pasukan yang sangat-sangat penting dalam kejayaan penubuhan Komik Biz Studio.

  • Download Curiculum Vitae Soufix

0 Komentar Berani:

Post a Comment