20 July 2020


     Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca, hari ini Hollo-G ingin buat soalan kaji selidik berkenaan Kecenderungan Pembaca Komik Untuk Membaca Komik Di Tahun 2020. Mohon kepada semua untuk menjawab kesemua 16 soalan yang disediakan secara jujur. Mungkin borang kaji selidik ini tidak berguna bagi anda. Tetapi ia amat berguna kepada kartunis berstatuskan usahawan, penerbit,penulis yang memerlukan isi kandungan isu-isu semasa dan juga para Pelabur sudi untuk berikan Geran Perniagaan.

     Mengapa ianya sangat penting bagi mereka ini? Di dalam perjalanan bisnes, kajian ini perlu dijalankan ke atas sesebuah projek supaya kita dapat mensasarkan unjuran yang tepat dan mampan untuk sesuatu projek boleh dilaksanakan. Ini juga bagi menyakinkan kepada Usahawan terutamanya Kartunis yang menjalankan perniagaan menggunakan kartun dan komik mendapat kajian yang bagus untuk dimasukkan ke dalam proposal persembahan bisnes mereka untuk mendapatkan sesuatu geran untuk bisnes.

     Kami amat memerlukan sekurang-kurangnya 500-1000 responden untuk menjawab soalan kaji selidik ini agar kelak kami dapat berkongsi pandangan kami di website www.komikbiz.com dan membuat hipotesis dan kesimpulan daripada hasil yang di terima. Anda juga turut dapat manfaat daripada hasil soal kaji selidik ini dalam berkarya.

     Mohon bantuan daripada penggiat seni untuk membantu kami berkongsi dan menyebarkan link borang kaji selidik ini kepada rakan-rakan anda. Kami akan membuat beberapa perkongsian pada artikel website ini selepas mencapai target bilangan orang yang mengisi borang ini dan merumuskan satu kesimpulan agar kita sebagai pelukis komik boleh membuat cerita yang menarik mengikut kehendak keboleh pasaran sesuatu komik.

Jika anda mengalami beberapa kesukaran ketika mengisi borang ini sila rujuk masalah di bawah agar kami dapat menyelesaikan dengan baik. :

  1. Tidak dapat mengisi, borang meminta alamat email dan pasword. - Ini disebabkan anda belum Sign In email anda yang utama ke paparan Google.
  2. Borang ini sesuai di isi menggunakan komputer. Jika anda menggunakan mobile atau telefon pintar, sila isi menggunakan link ini https://forms.gle/PVEFUcb9FgePoseL7
  3. Setiap soalan harus di isi, jika tidak borang sukar di submit.
       Terima kasih dari pihak Komik Biz ucapkan kerana sudi menjawab soalan kaji selidik ini. Borang ini akan membantu pihak kami untuk mencipta kelainan di dalam industri penerbitan buku untuk mewarnai industri kartun dan komik kita. Jawapan anda sangat-sangat bernilai untuk kami jadikan rujukan kajian terkini. Insya Allah.

0 Komentar Berani:

Post a Comment